tiistai 30. elokuuta 2016

Barokki, Dramatiikka

Tämän päiväisessä tehtävässä oli tarkoitus saada kuvan sommitelmaan dramatiikkaa ja liikettä. Näyteltiin "taistelutilanne" ja kuvattiin se. Heti tehtävän aloitettuamme huomasin, että näyttelemiseen piti lisätä vauhtia, jotta se näkyisi kuvassa. Muutama kuva onnistuikin ihan kivasti! :)
 
 1. Liike näkyy selkeästi.
 2. Ehdottomasti oma suosikkini, koska huomio kiinnittyy katseeseen. Liike näkyy selkeästi.
 3. Hiukset tuo tietynlaista liikettä kuvaan. Tarkennus on hukassa.
4.Liike näkyy selkeästi tässäkin. :)

maanantai 22. elokuuta 2016

Mallin asettelu/ mihin kohtaan kuvaa asettaisit mallin?

Mallin asettelu/ mihin kohtaan kuvaa asettaisit mallin?

1. Malli on aseteltu kuvaan. Kuvassa hyvä puoli on että, malli on luonnollisen näköinen ja sommittelu on hyvä. Kuvaa saisi rajata oikeasta laidasta vähän lähemmäksi mallia.


2.Tarkennus on hyvä. Rajaus on ehkähieman epäonnistunut, koska mallin jalat jäi kuvasta pois ja vasempaan laitaan jää tilaa hieman enemmän kuin oikeaan. Muuten kyllä ihan hyvä ja iloinen otos. :)


 3.Malli on aivan keskellä kuvaa. Kuvassa hieman häiritsee tiilet, jotka on taustalla vinossa/epätasassa. Kuva olisi ehkä vielä tätäkin selkeämpi jos tausta olisi aivan suoraviivainen.


 4.Sama kuva mutta vain pystynä. Tähän olen melko tyytyväinen. Vasemmassa laidassa saisi olla pari milliä ilmaa lisää, jotta olisi saman verran kun oikeassakin.

5. Yläreunaa olisi voinut rajata hieman, että silmät tulisi vähän korkeammalle. Muuten ihan onnistunut tämäkin.

maanantai 15. elokuuta 2016

#1

Tänään ja eilen kuvattiin samaa aihetta. Aiheena oli saada kuvasta yksi henkilö/asia erityisesti esiin kuvasta. Eilen kuvasimme ulkona ja teimme enemmän "näyteltyjä kohtauksia". Tänään kuvasimme sisällä ja näyttelemättä. Mielestäni tämän päivän kuvat onnistui huomattavasti paremmin kuin eiliset. 


1. kuva. Päähenkilö on selkeästi tyttö, joka kävelee portaita, koska kirkkain valo osuu ensimmäisenä kyseiseen tyttöön ja huomio automaattisesti kiinnittyy häneen. Portaiden alla oleva henkilö on varjossa ja kaikenlisäksi päähenkilön "alapuolella", joka luo jonkinlaisia arvoja kuvaan, eli kuvasta saa vaikutelman että kävelevä henkilö on ylempiarvoinen.


2,3 ja 4. kuva. Kuvassa tarkennus on päähenkilössä. Kuvasta erottaa selkeästi päähenkilön.



5. kuva. Kuva on jälleen tarkennettu tiettyyn henkilöön ja taustalla kävelevät ihmiset ovat sumentuneet kuvasta niin, että huomio kiinnittyy ensimäisenä päähenkilöön, eikä taustalla käveleviin.